سایت تجاری | آگهی و نیازمندیها | درج آگهی

درج آگهی رایگان اینترنتی و یا تبلیغات ویژه در وب سایت تجاری باعث گسترش کسب و کار شما خواهد گردید

سایت تجاری | آگهی و نیازمندیها | درج آگهی

درج آگهی رایگان اینترنتی و یا تبلیغات ویژه در وب سایت تجاری باعث گسترش کسب و کار شما خواهد گردید

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

یکی از شرایط اساسی برای موفقیت در جذب آگهی در هر رسانه، انتخاب صحیح گروه آگهی دهنده هاست. با فرض جذب آگهی برای سایتهای اینترنتی فارسی، بایستی ببینیم تاکنون از چه کسانی آگهی درج شده و در آینده از چه کسانی می شود برای سایتهای اینترنتی آگهی گرفت؟

با بررسی آگهی هایی که تاکنون در سایتهای اینترنتی فارسی زبان دیده ام غالب آگهی ها به فعالیتهای وبی (Web Services) مربوط بوده است.

ارائه کنندگان سرویس ثبت نام (Domain) و میزبانی (Hosting) و خدمات طراحی و برنامه نویسی سایت بیشترین آگهی ها را در فضای اینترنت فارسی به خود اختصاص داده اند.


تبلیغات اینترنتی


معرفی سایتهای اطلاع رسانی، وبلاگ و سایتهای شخصی، آگهی های مشاورین املاک اینترنتی و سرویس های تحت وب، سایر اگهی ها را تشکیل داده اند. شرکتهای تجاری بندرت در سایتهای اینترنتی به درج آگهی به صورت برنامه ریزی شده پرداخته اند

اگر بخواهیم میزان گردش پول در تبلیغات سایتهای فارسی زبان را بالا ببریم، ناگزیر هستیم سراغ شرکتهای بزرگی برویم که دارای اعتبار زیاد در بخش تبلیغات خود هستند و با اختصاص بخشی از بودجه تبلیغاتی خود به تبلیغات وبی، باعث درآمد بیشتر برای صاحبان سایتها و ایجاد انگیزه کافی برای واسطه های جذب آگهی خواهد شد.

  • تجاری بانک اطلاعات




در زبانها و فرهنگها، اصطلاحات‌ گوناگونی‌ به‌ منظور بیان‌ مفهوم‌ تبلیغ‌استعمال‌ می‌گرددمثلاً‌ درلغت‌ عرب‌ «تبلیغ»، دعوت،اعلام‌ ودعایه‌ و امثال‌ آنها،در فرهنگ غربی‌ معمولاً‌ واژه‌ پروپاگاند و یا ایندوکتری‌ نیشن‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد پروپاگاند از ریشه‌ لغت‌ لاتینی‌ پروپاگاره‌ مشتق‌ شده‌ است‌ کلمه‌ پروپاگاره‌ به‌ معنای‌ نشا کردن‌ برای‌ تولید مجدد گیاه‌ و به‌ تبع‌ تولید کردن‌ و تولید مثل‌ است‌ و معنی‌ وسیع‌تر و کلی‌تر آن‌ پخش‌ کردن‌ و افزودن‌ است.

بنابراین‌ ازنظرریشه‌ لغت‌ پروپاگاندتولیداجباری‌ است‌ وبه‌ معنی‌تولیدخودبخودی‌ نیست.

ساده‌ترین‌ تعریف‌ از تبلیغ‌ از دکتر دانیل‌ استاریچ‌ ارایه‌ شده‌ است‌ وی‌ که‌ معتقد است .آگهی‌ نمایشی‌ است‌ که‌ به‌ وسیله‌ یک‌ شخص‌ یا یک‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌ نفوذ در عقاید و اعمل‌ مردم‌ است‌.

‌درتعریف‌ دیگر"تبلیغ‌ بعنوان‌ روش‌ یاروش‌های‌ بهم‌ پیوسته‌ (درقالب‌یک‌مجموعه) برای‌ بسیج‌ و جهت‌ دادن‌ نیروهای‌ اجتماعی‌ وفردی‌ ازطریق‌ نفوذدرشخصیت ،افکاروعقایدواحساسات‌ آنها جهت‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ هدف‌ مشخص‌ که‌ این‌هدف‌ ممکن‌ است‌ سیاسی، نظامی، فرهنگی‌ و..مشروع‌ و نامشروع‌ باشد.

برخی‌ ازتحلیل‌ گران‌ تبلیغ‌ را نوعی‌ کار آموزشی می‌دانند و این‌ نوع‌ را بهترین‌ روش‌ تبلیغ‌ بر شمرده‌اند اگر چه‌ ماهیت‌ تبلیغ‌ با آموزش‌ تفاوت‌ روشن‌ دارد. ولی‌ بسیاری‌ براین‌ عقیده‌اند که‌ تبلیغات‌ وآموزش‌ درتعامل‌ باهمدیگر معنا دارند که‌ تعریف‌ ذیل‌ معطوف‌ به‌ این‌ موضوع‌ است:"تبلیغ‌ دربهترین‌ واصولی‌ترین‌ شکل‌ آن‌ یک‌ فعالیت‌ آموزشی‌ است‌ که‌ به‌ منظور نشر دانش‌ و آگاهی‌های‌ سیاسی، اجتماعی،فرهنگی‌ و نشر ارزش‌ها و سجایای‌ اخلاقی‌ صورت‌ می‌گیرد.

 در تبلیغات‌ گذشته‌ از انتقال‌ پیام‌ از پیام‌ دهنده‌ به‌ پیام‌ گیرنده‌ که‌ در حقیقت‌ یک‌ حرکت‌ آموزشی‌ وجود دارد، مسأله‌ تعمیق‌ پیام‌ درجامعه‌ پیام‌ گیرندگان‌ و در نتیجه‌ بسیج‌ افکار عمومی‌ نیز مطرح‌ است‌ که‌ تحت‌ عنوان‌ " تنفیذ " مورد دقت‌ قرار خواهد گرفت.

‌تبلیغات‌ رامی‌توان‌ در خلاصه‌ترین‌ شکل، این‌ گونه‌ تعریف‌ کرد:

‌فرآیند روشمند ارایه‌اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد کالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد کردن‌مؤ‌ثر مصرف‌ کنندگان‌ به‌ خرید کالاها و خدمات. ‌واژه‌ها و عبارات‌«روشمند،اطلاعات‌ مناسب »و «ترغیب‌ و متقاعد کردن‌ مؤ‌ثر»، همگی‌ ناظر بر انجام‌ برنامه‌ریزی‌ در فرآیند تبلیغات‌ است ‌برنامه‌ ریزی‌ در تبلیغات‌ نیز مستلزم‌ شناخت‌عینی‌ رفتار مشتریان، به‌ ویژه‌ رفتار مصرف‌ کنندگان‌ و سایر اجزأمرتبط‌ ومهم‌ دربازار(کالا و خدمات،رقبا و محیط‌ بازار) یابه‌ عبارتی‌ تحقیقات‌ بازاریابی‌ وهمچنین‌ انجام‌ انواع‌ آزمون‌ها وارزیابی‌ هایی‌ است‌که‌ بخش‌ عمده‌ «تحقیقات‌تبلیغات» را تشکیل‌ می‌هد ‌هدف‌ اساسی‌ تبلیغات‌ در درجه‌ اول، ایجاد تصویری‌ مطلوب‌ از نشانه‌ کالا و خدمت‌ در اذهان‌ مخاطب‌ هدف‌ است.

‌مرحوم‌ " علی‌ اسدی‌ " در کتاب‌ " افکار عمومی‌ و تبلیغات‌ " ضمن‌ اشاره‌ به‌ تعاریف‌ مربوط‌ به‌ تبلیغات‌ درنظریات‌ خوش‌ بینانه‌ وبدبینانه‌دربخش‌نتیجه‌گیری، ویژگی‌های‌ تبلیغات‌ نوین‌ را شامل‌ عینیت، عدم‌ دلبستگی، پنهان‌ کاری‌ و ظرافت‌های‌ علمی‌ عنوان‌ می‌کند.

لئونارد دوب(1937 )،مشاور موسسه تحلیل تبلیغات چنین توصیفی درباره تبلیغات ارائه می دهد:اقدامات منطقی که فرد یا افرادی ذی نفع از راه تلقین برای نظارت بر حالات روانی گروه هایی از افراد و در نتیجه نظارت بر اعمال آنها به عمل می آورند در هر حال هر نوع ارتباط به منظور نشان داده ها،ایده ها و یا انگاره ها در اذهان بشری برای تاثیر گذاردن بر افکار،عواطف و یا کنش های فردی و یا گروهی را تبلیغ می گویند

  • تجاری بانک اطلاعات